Wycena nieruchomości

Osobą sporządzającą wyceny nieruchomości w formie operatu szacunkowego jest rzeczoznawca majątkowy Natalia Kawka posiadająca uprawnienia zawodowe nr 7345 w zakresie szacowania nieruchomości nadane przez Ministra Inwestycji i Rozwoju oraz uprawnienia do sporządzania wycen nieruchomości do celów kredytowych, potwierdzone wpisem na listę Związku Banków Polskich.

Zakres usług

Nieruchomości lokalowe
Wycena nieruchomości lokalowych:
  • Lokale mieszkalne
  • Lokale użytkowe
  • Lokale biurowe
Nieruchomości gruntowe zabudowane
Wycena nieruchomości gruntowych zabudowanych:
  • Budynków jedno i wielorodzinnych
  • Budynków biurowych
  • Budynków przemysłowych
  • Budynków handlowo-usługowych
Nieruchomości gruntowe niezabudowane
Wycena nieruchomości gruntowych niezabudowanych:
  • Grunty pod budownictwo
  • Grunty rolne
  • Grunty leśne

Dokonujemy wycen nieruchomości dla potrzeb:

  • zabezpieczenia kredytu bankowego
  • zamiany, sprzedaży czy negocjacji
  • ustalenia podatku od spadku czy darowizny
  • zniesienia współwłasności
  • aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego
  • ustalenia opłat adiacenckich i planistycznych
  • ubezpieczenia nieruchomości
  • innych celów indywidualnych
Zakres wykonywanch wycen

Gwarantujemy fachowe i terminowe wykonanie prac na profesjonalnym poziomie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, standardami zawodowymi i kodeksem etyki zawodowej rzeczoznawców majątkowych.

Podstawowe dokumenty niezbędne do wykonania wyceny

  • numer księgi wieczystej prowadzonej dla lokalu
  • zaświadczenie o samodzielności lokalu (jeżeli dotyczy)
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (np. akt notarialny - umowa kupna-sprzedaży, darowizny)
  • kopia umowy przedwstępnej, jeśli nieruchomość jest sprzedawana
  • dodatkowo przy remoncie lub wykończeniu lokalu – uproszczony kosztorys prac wykończeniowych/ remontowych

  • numer księgi wieczystej nieruchomości gruntowej
  • wypis z rejestru gruntów (dla działki, na której realizowana jest budowa)
  • pozwolenie na budowę
  • przedwstępna umowa kupna-sprzedaży z inwestorem wraz z załącznikami
  • podstawowa dokumentacja budowlana (rzut lokalu z powierzchniami użytkowymi pomieszczeń, standard wykończenia)
  • pozwolenie na budowę lub pozwolenie na użytkowanie (jeżeli budynek oddano już do użytkowania)
  • dodatkowo przy remoncie lub wykończeniu lokalu – uproszczony kosztorys prac wykończeniowych/ remontowych

  • numer księgi wieczystej prowadzonej dla lokalu (jeśli została założona)
  • aktualne zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej o przysługującym prawie do lokalu
  • rzut lokalu
  • kopia umowy przedwstępnej, jeśli nieruchomość jest sprzedawana
  • dodatkowo przy remoncie lub wykończeniu lokalu – uproszczony kosztorys prac wykończeniowych/ remontowych

  • numer księgi wieczystej
  • kopia mapy ewidencyjnej lub zasadniczej
  • wypis z ewidencji gruntów (nie starszy niż 3 miesiące)
  • dokumentacja projektowa (zawierający ogólną charakterystykę budynku wraz z parametrami technicznymi oraz rzutami poszczególnych kondygnacji)
  • pozwolenie na budowę
  • zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowymi planie zagospodarowania przestrzennego (ewentualnie studium) lub decyzja o warunkach zabudowy
  • pozwolenie na użytkowanie lub potwierdzenie zgłoszenia budynku do użytkowania
  • kopia umowy przedwstępnej, jeśli nieruchomość jest sprzedawana

  • numer księgi wieczystej
  • kopia mapy ewidencyjnej lub zasadniczej
  • wypis z ewidencji gruntów (nie starszy niż 3 miesiące)
  • dokumentacja projektowa
  • pozwolenie na budowę
  • zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowymi planie zagospodarowania przestrzennego (ewentualnie studium) lub decyzja o warunkach zabudowy
  • kosztorys
  • kopia umowy przedwstępnej, jeśli nieruchomość jest sprzedawana

  • numer księgi wieczystej
  • kopia mapy ewidencyjnej lub zasadniczej
  • wypis z ewidencji gruntów (nie starszy niż 3 miesiące)
  • zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowymi planie zagospodarowania przestrzennego (ewentualnie studium) lub decyzja o warunkach zabudowy
  • kopia umowy przedwstępnej, jeśli nieruchomość jest sprzedawana

  • Potrzebne dokumenty ustalane indywidualnie z klientem

W szczególnych przypadkach inne dokumenty, np.: postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia, notarialna ugoda o podziale spadku, umowa o zniesieniu wspólności majątkowej, umowa najmu.

Powyższe listy dokumentów zawierają podstawowe dokumenty w rzeczywistości komplet dokumentów związanych z nieruchomością ustalany jest zawsze indywidualnie po zapoznaniu się z celem wyceny i stanem prawnym.

W przypadku, jeśli Klient nie dysponuje którymś z wymienionych dokumentów, należy ten fakt zaznaczyć Rzeczoznawcy podczas ustaleń dotyczących wyceny. Rzeczoznawca ma możliwość pozyskania dokumentów w odpowiednich Urzędach.